22 Eylül 2010 Çarşamba

Taborea'da PvP

Runes of Magic PvP'i Kurallar

Taborea’da yaşam çok zor ve acımasız olabilir. Klanlar birbiriyle en küçük toprak parçası için savaşırlar. Taze ve hevesli maceracılar ise bu diyarları çok uzun süredir dolaşan eski kurtlar için sadece taze ettirler. Bir maceracı nasıl bir yol seçerse seçsin, ister iyilik ister kötülük yolunu, ister bir Kahraman isterse bir Şeytan olma yolunu seçsin, her zaman yolun sonunda kazanılacak bir ödül vardır.

Taborea’da PvP “açık”tır. Yani kimin saldırıya açık olduğu, kiminse olmadığı konusunda çok az kısıtlama vardır.

Bir karakter belirli bir deneyim seviyesine ulaştığı zaman bir “PK” (Player Killer) olmayı seçebilir ve Player vs Player (“PvP”) savaşlarına katılabilir. Burada oyuncular bireysel olarak ya da bir grup ya da klan içinde savaşarak kendi yeteneklerini kanıtlayabilirler.

Karakterler önce 15. seviyeye ulaşmalı ve Varanas’daki tanıtma amaçlı PvP / PK görevini tamamlamış olmalıdırlar. Bu aşamadan sonra artık PK bayraklarını açabilir ve etkin olarak savaşa katılabilirler.

Not: PvE (Player vs Environment) sunucularında PvP sadece düellolarda ve iki oyuncu da PK bayrağını açtığında mümkündür. Ayrıca aşağıdaki kurallar PvE sunucularındaki oyuncuları etkilemez.

Şöhret ve Ünvanlar

PvP başarılarınız arttıkça karakteriniz de şöhretine şöhret katar (ya da kaybeder) ve iyilik için dövüşen bir Kahraman ya da kötülüğü yayan bir Şeytan olma yolunda ilerler.

Bütün karakterler oyuna “iyi” olarak (0 şöhret puanı ile) başlarlar. Eğer bu karakterler masum oyunculara saldırdırır ve buna devam ederlerse gittikçe olumsuz bir şöhret kazanırlar. Zamanla böyle saldırgan oyuncular o kadar kötü namlı olurlar ki şehir nöbetçileri görür görmez onlara saldırmaya başlar.

Karakterlerin şöhret durumları isimlerinin yanındaki PvP işareti ve bu işaretin rengiyle ifade edilir.

Karakter Şöhret Durumu



Örnek: -150 ya da fazlası kötü şöhrete sahip bir oyuncunun işareti kırmızı görünecektir. +90 ile +150 arasında iyi şöhrete sahip bir oyuncunun işareti ise mavi görünecektir.

Bütün karakterler “iyi” (beyaz) olarak başlar ve daha fazla masum karakter yendikçe ya da kötü ünvana sahip PvP karakterleri tarafından yenildikçe şöhret kaybederler.

Şöhret Değişimleri - Kurban
 


Örnek: “Beyaz” işarete sahip iyi bir karakter “turuncu” işarete sahip kötü bir karakter tarafından öldürüldüğü zaman, kurban 0 puan kaybeder. Eğer “mavi” işarete sahip iyi bir karakter, “kırmızı” işarete sahip kötü bir karakter tarafından öldürülürse 6 puan kaybeder.

Karakterler ancak iyilik adına savaştıklarında kötü şöhretlerinden kurtulabilirler. Eğer sadece kötü nama sahip karakterlerle (olumsuz şöhrete sahip oyuncularla) savaşmaya karar verirlerse olumlu şöhret kazanabilirler ve eğer bunu sürdürebilirlerse sonunda bir Kahraman olabilirler.

Şöhret Değişimleri - Saldırgan



Örnek: “Mavi” bir karakter “kırmızı” bir karakteri öldürdüğünde, “mavi” 3 puan kazanır. Eğer “kırmızı” “mavi”yi yenerse bu sefer “kırmızı” 20 puan kazanır.

Şöhreti Tekrar Kazanma

Kötü şöhreti temizlemek için kötü karakterler ile savaşmaktan başka yollar da vardır:

• Oyunda etkin olarak PvP savaşı içine girmeden zaman geçirmek karaktere her 20 dakikada bir 1 şöhret puanı kazandır. Bu kurala özel bölgeler, güvenli alanlar ve evler dahil değildir. • Kendi seviyesinden en az 5 seviye daha yüksek yaratıkları öldürmek de yine bir karaktere 0.02 şöhret puanı kazandırır. Bu özel bölgelerdeki yaratıkları kapsamaz.

Yararları ve Zararları

Değişik şöhret durumlarıyla birlikte değişik ayrıcalıklar ve zararlar elde edilir. Karakterler değişik ünvanlar kazanabilir ve bazı özel eşyalar sadece bu ünvana sahip kişiler tarafından elde edilebilirler. İyi karakterler can puanlarının artışı ve daha düşük silah kaybetme ihtimali gibi yararlardan faydalanabilirler. Kötü karakterler ise daha sağlam vurabilirler ve daha fazla YP (Yetenek Puanı) kazanabilirler, buna karşılık eşya kaybetme ihtimalleri de artacaktır.

Kötü Karakterler



İyi Karakterler



Notlar

• Bütün karakterlerin (“beyaz” dışında) Eşya Mağazası’nda özel eşya ve / ya da ünvanlara erişim hakkı olacaktır. • Öldürülmeden dolayı düşme ihtimali olan ganimet karakter üzerinde ya da çantasında olan eşyaların tümünden rastgele seçilecektir. Eşya Mağazası’ndan alınan eşyalar bu kuralın dışındadır.

Dost / Düşman Listesi

Düşman kazanmak kolaydır – tabii isimlerini hatırlayabiliyorsanız. Dün sizi yerle bir eden o ateş topunu atan büyücü kimdi? Ve arkanızdan sinsice çıkıp dikkatlice işlenmiş zincir zırhınızı hançeriyle delip geçen Düzenbaz’ın adı neydi?

Dişe diş mücadele ederken insanların düşmanlar edinme eğilimleri vardır. Ve bir sürü kişiyle savaşırken bazen kiminle dövüşüp kimin sizi yere serdiğini takip etmek çok güç olabilir.

Sizi en son yenen karakterleri takip edebilmeniz için en son savaşıp sizi yenen 20 kişiyi kendiliğinden güncelleyen bir liste mevcuttur. Bu şekilde her zaman öncelikli hedeflerinizi bilebilirsiniz.

Oyuncular kendi listelerinde olan ya da kendilerinin listelerinde oldukları başka bir oyuncu oyuna her girdiğinde haberdar edilirler.

Temel PvP Kuralları

1. 15. seviyenin altında olan karakterler kendileri PK bayraklarını açmadıkça saldırılamazlar. 2. Evlerde ve özel bölgelerde savaşmak mümkün değildir. 3. Aynı grupta olan oyuncular takım arkadaşlarına saldıramazlar. 4. Devriye gezen muhafızlar “kırmızı” işarete sahip (-150 ya da daha kötü şöhreti olan karakterler) herhangi bir oyuncuyu görür görmez öldüreceklerdir. Bütün büyük şehirlerde muhafızlar vardır. 5. Eğer kurban saldırgandan 10 seviye daha düşük ya da yüksek ise karakteri herhangi bir ganimet düşürmeyecektir. 6. Sadece “kırmızı” işarete sahip karakterler devriye gezen NPC (Oyuncu dışı karakterler) saldırabilir. 7. Öldürülme sebebiyle düşme ihtimali olan ganimet karakter üzerinde ya da çantasında olan eşyaların tümünden rastgele seçilir. Eşya Mağazası’ndan alınan eşyalar bu kuralın dışındadır ve yenilme durumunda düşmezler.

Düşman Listesi

1. Başka bir karakteri yenen karakterler Düşman olarak kabul edilirler. İsimleri kendiliğinden yenilen karakterin “Düşman Listesi” içinde belirecektir.
2. Aynı anda en fazla 20 oyuncu bu listede bulunabilir.
3. Bu listede olan karakterlerden birisi yenildiği zaman, asıl kurban öcünü almış kabul edilir ve katilin ismi listeden çıkarılır.
4. Liste dolduğunda ve karakter yeni bir oyuncu tarafından yenildiğinde en eski isim listeden çıkarılır ve en yeni saldırganın ismi listeye eklenir.
5. Asıl saldırgan (düşman) ve asıl kurban diğeri her oyuna girdiğinde haberdar edilirler.

Hiç yorum yok: